 Jak dowiedział się Autosport, FOTA odbędzie dziś na torze Sepang spotkanie, którego jednym z głównych tematów ma być ewentualny powrót Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej w sezonie 2011. Dyskusja między szefami zespołów ma dotyczyć sytuacji związanej z nowymi przepisami, ich wpływem na jakość spektaklu oraz możliwości wyprzedzania. Rozpatrywana będzie prawdopodobnie implementacja rozwiązań technicznych, które mogą ułatwić wyprzedzanie, a największe nadzieje w tej kwestii wiązane są podobno z KERS.
Nie wiadomo, czy jeśli zespoły zdecydują się na ponowne wykorzystanie systemu będzie on pochodził od wspólnego dostawcy, czy prace nad wynalazkiem teamy będą kontynuować indywidualnie. Przedmiotem debaty ma być także moc urządzenia.
Przypomnijmy, że choć wprowadzony w sezonie 2009 KERS nie okazał się ogromnym rozczarowaniem, to koszty jego opracowania i rozwoju, a także stosunkowo niewielkie korzyści płynące z jego wykorzystania skłoniły ekipy do zawarcia dżentelmeńskiej umowy o porzuceniu systemu w bieżącym sezonie.
Powrót KERS mógłby być szansą na poprawę możliwości wyprzedzania, do czego ma przyczynić się także pozbawienie samochodów w przyszłym roku dwupoziomowych dyfuzorów. FIA rozpatruje podobno zwiększenie średnicy obręczy tylnych kół z 13 na 18 cali. Ruch taki miałby poprawić przyczepność mechaniczną, której wzrost również ułatwiłby bliższą walkę na torze.
|