Wiadomości F1

NAJLEPSZA POLSKA STRONA Z NOWINKAMI O F1

Ogłoszenie

Witajcie nasza strona jest do waszej dyspozycji. Jeżeli macie jakieś pytania to kierujcie je do któregoś z adminów.

#1 2009-04-16 17:00:17

igor

Administrator

Zarejestrowany: 2009-04-14
Posty: 18
Punktów :   

KUBICA: Musimy odrobić sekundę straty

http://f1.sport.pl/uploads/pics/P90046341.jpg
Przed Grand Prix Chin Robert Kubica opowiada o wyścigowym debiucie z KERS, stratach BMW Sauber do czołówki i próbuje ocenić szanse na dogonienie kierowców Brawn.

Czy przez cały weekend będziesz jeździł z KERS?
Przetestujemy to jutro i zobaczymy. Widzieliśmy w Australii i przede wszystkim w Malezji, że z naszego punktu widzenia KERS daje przewagę. Oczywiście w przypadku mojego samochodu wiążą się z tym pewne minusy, jeśli porównać z innymi kierowcami, ale mam nadzieję, że plusy przewyższą te minusy.

Chodzi o wagę?
Przede wszystkim o balans samochodu. Zobaczymy też, jaka będzie przyczepność na tym torze. Wszystko będzie zależeć od tych dwóch czynników – balansu i przyczepności.

Czy udało się nieco „odchudzić” samochód?
Nie, bolid nie jest lżejszy.

Podobno na Grand Prix Hiszpanii ma być lżejszy...
Szczerze mówiąc, nic mi o tym nie wiadomo. Wiem, że dostaniemy nowy pakiet aerodynamiczny i parę nowych rozwiązań, jak to zresztą pewnie będzie miało miejsce w przypadku większości zespołów. O wadze nic mi jednak nie wiadomo.

A nowy, „podwójny” dyfuzor? Zespół pracuje już nad tym rozwiązaniem?
Nie wiem dokładnie, na pewno jakieś prace były prowadzone, ale czekano też na decyzję FIA. Nie wiadomo, kiedy będziemy dysponowali nowym dyfuzorem. To nie jest takie proste, nie wystarczy go po prostu skopiować z innego samochodu – zwłaszcza, jeśli się nawet nie wie dokładnie, jak to wygląda, bo ze zdjęć niewiele wynika. Zakładanie nowej części do bolidu to nie jest łatwa sprawa. Nie jest powiedziane, że w danym samochodzie rozwiązanie z innego auta będzie się sprawdzało – to tak, jakby założyć skrzynię biegów z Ferrari do Fiata Cinquecento. W przypadku dyfuzora chodzi o aerodynamikę, a to są bardzo czułe rzeczy i muszą być szczegółowo dopracowane. Każde złe rozwiązanie, a nawet takie, które nie jest w stu procentach pewne, może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Jaką przewagę daje „podwójny” dyfuzor?
Nie wiem, nie jeździłem z takim rozwiązaniem. Wszyscy mówią, że daje dużo, ale nie mnie to oceniać. Nie wiem nawet, jak taki dyfuzor spisze się w naszym samochodzie. Nie ma gwarancji, że będziemy dużo szybsi – zresztą i tak potrzebujemy odrobić znacznie większe straty, niż to, ile podobno daje „podwójny” dyfuzor.

Ile zatem tracicie do czołówki?
Różnica jest spora, w Malezji była to sekunda w kwalifikacjach. W wyścigu nie wiem, bo nie zdążyłem się pościgać. Obraz z Australii zaciemniła nieco końcówka wyścigu, wtedy moje tempo było dobre, ale zawdzięczam to neutralizacji w szczęśliwym momencie oraz odpowiedniej strategii. Prawdziwa forma samochodu odbiega od tej, którą prezentowałem pod koniec wyścigu, jadąc na innych oponach niż rywale. Ogólnie trzeba patrzeć na szybkość w kwalifikacjach i tu widać, że chociaż przeskoczyliśmy przed McLarena i Ferrari – co było naszym celem, bo w ostatnich latach te zespoły były najmocniejsze – to inni poszli o wiele bardziej do przodu.

Uda się odrobić te straty, mimo zakazu testów?
Na pewno można, a czy się uda – nie wiadomo. Sezon jest długi, ale oczywiście trzeba pamiętać, że punkty zdobywa się od samego początku. Ja nie ukończyłem dwóch wyścigów, więc start sezonu zdecydowanie odbiega od moich oczekiwań. Jeśli chcemy walczyć o nasze cele, to trzeba jak najszybciej znaleźć nowe rozwiązania w samochodzie. Na pewno nie będzie łatwo, bo zespół spędził już trochę czasu nad bolidem, którym jeździmy teraz. To, czym się ścigamy, jest najlepszym rozwiązaniem, do którego mogliśmy do tej pory dojść. W krótkim czasie niełatwo będzie nam odnaleźć tę sekundę straty.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.076 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.templer.pun.pl www.mt1.pun.pl www.ba.pun.pl www.hfp.pun.pl www.l2fenix.pun.pl